גבינות שמנות vs. גבינות רזות

גבינות שמנות vs. גבינות רזות

"גבינות שמנות מעל 22% זה הכי בריא?"😳
"במוצרי חלב עם אחוזי שומן נמוכים החלבון לא נספג"😕 
ועוד אין ספור שמועות ומיתוסים לגבי מוצרי חלב… 🤨
אז מה עדיף??? מוצרי חלב שמנים או רזים? 🤷🏻‍♂

🧀**הכתבה היא לא בעד או נגד מוצרי חלב שמנים או רזים, אלא פשוט מציגה עובדות לעשות קצת סדר**🧀
.
🍶השמנה-
לאחרונה פורסם מאמר סקירה בנושא שהתבסס על 29 מחקרים מהשנים האחרונות.
המסקנות העקריות שהתקבלו ממאמר הסקירה הן שישנו קשר הפוך בין השמנת יתר,סכרת וסיכון למחלות לב לבין צריכת מוצרי חלב שמנים. הסיבות העיקריות הן שמוצרי חלב שמנים ממלאים יותר, מאטים את קצב עליית הסוכר בדם ומכילים חומצות שומן בעלי תכונות אנטי דלקתיות לגוף.
🍶מעובד –
אחוז השומן של חלב פרה משתנה ונע בין 3.4% ל.4.4%. הוא תלוי בעונות השנה, בגנטיקה ובמזון שהפרות מקבלות. 
לכן, כל הגבינות עוברות תהליכים בסיסים דומים – כולן מופרדות לחלב רזה ושמנת ולאחר מכן מחברים לפי הנדרש. כולן עוברות פסטור לפני תהליכי העיבוד, כולן עוברות תהליכי החמצה כלשהן עם מחמצת חיידקית (בשילוב אנזימתי). השוני הוא בתהליכים נוספים שיש לגבינות שמנות על פני רזות בעיקר של הוצאה רבה יותר של מים ומיצוק המוצר.
🍶ספיגה-
🤔"החלבון במוצרי חלב מתחת ל-5% אינו נספג בגוף?"- אין שום קשר בין אחוז השומן לבין ספיגת החלבון בגוף.
🤔"במוצרי חלב מופחתי שומן הסידן אינו נספג?"- רבות מדובר על כך שסידן ממוצרי חלב דלי שומן אינו נספג עקב העובדה שספיגת הסידן מתרחשת בעזרתו של ויטמין D המסיס בשומן. ויטמין D הוא אכן פקטור חשוב בספיגת הסידן לגוף, אך כמותו בדם היא שתקבע אם הספיגה תתרחש כראוי או לא, ולא נוכחות במזון הספציפי שנצרוך. 
🤔"מוצרי חלב מופחתי שומן עניים בויטמין D?"- חלב הפרה בפני עצמו אינו עשיר בוויטמין D, בין אם הוא רזה יותר או שמן. כיום, חלק ממוצרי החלב מועשרים בוויטמין D בצורה חיצונית, במיוחד מוצרי חלב מופחתי שומן. 
.
לסיכום:🤓🤓
מבחינת עיבוד וספיגה הבנו שאין הבדל משמעותי, ושזה פחות הפקטור שבגללו נבחר האם להשתמש במוצרי חלב שמנים או רזים.
😋מבחינת השמנה😋- זה נכון שמאמר הסקירה שהצגתי למעלה הראה שצריכת גבינות שמנות יכולה להפחית תחושת רעב ובכך להפחית את הצריכה הקלורית. אבל! חשוב לזכור שרובנו אנשים "רגילים" הצורכים מכל אבות המזון (פחמימות חלבונים שומנים), ושהפקטור שישפיע בסופו של דבר על המשקל שלנו תהיה הצריכה הקלורית שלנו.
מנסיוני האישי, בין אם על עצמי ובין אם על מכריםֿ/לקוחות שלי, אנשים אשר מבצעים תזונה ״רגילה״, ולא כזאת האוסרת סוגי מזונות כאלה ואחרים (כמו פחמימות), בסופו של דבר יגיעו לצריכה קלורית גבוהה יותר כאשר יצרכו את הגבינות השמנות על פני הרזות. 
(כמובן יהיו יוצאים מהכלל כמו כאלה הנמצאים באיזושהי בקרה קלורית על התזונה היומית שלהם).
✌️😊🧀
.
תודה ל @chen levi האלוף! 👑 על העזרה בכתבה🙏

הפנייה נשלחה בהצלחה!

אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.
עד אז, אתם מוזמנים לצפות במתכונים או במאמרים שלנו, תהנו :)